lördag, augusti 18, 2007

Jag är tillbaka

Hej hallå!

Jag är nu tillbaka från mitt semesteruppehåll. Snart är allt som vanligt igen. Min simträning börjar nästa vecka och snart är det bara jag och mamma hemma om dagarna.

Jag har lärt mig att åka bil långt. Det enklaste sättet är att sova. Och det bekvämaste. Annars blir det lätt tråkigt. Samma gamla leksaker i bilen, fattar inte att man inte kan få dem utbytta nångång.. Vi har varit i Finland. Där var det jättevarmt. En dag var det så varmt att mamma klämde mitt finger i spännet på selen i min vagn. Det kom blod. Men mamma fattade inte varför jag var ledsen, hon verkade tro att jag var rädd för nån bil eller nåt. Hon har börjat prata finska med mig. Mamma alltså. Det är bra, då kan jag prata med Anina och Linnea- två jättesöta tjejer som är mina sysslingar. Syssling heter pikku-serkku på finska. Det betyder liten kusin. Himla passande.

Jag har ätit bulle på semestern. Gott!

Inga kommentarer: