torsdag, juni 28, 2007

Harriets (?) återkomst


Farmor och jag var ensamma häromdagen då mamma skulle till tandläkaren. Tänk, i en påse som farmor hade med sig fanns Harriet! Nu ser han inte likadan ut, han har varit borta på en extreme makeover. Han har en mörkare look och blått hår nu. Rätt snyggt. Det är nästan så man inte känner igen honom, men tur är att han smakar lika som förr. Jag undrar så hur han hamnat där i påsen. Jag försökte fråga farmor, men hon förstår ju inte vad jag säger!! Ni anar inte vad jobbigt det är när ingen fattar vad jag säger.

Igår var det mormors tur att få njuta av mitt sällskap på tu man hand. Jag åt äppelgröt och mummu pratade finska. Det låter roligt. Man kanske skulle ta och lära sig det så mamma och jag kan ha ett hemligt språk när vi ska köpa julklappar till pappa. Jag vet i alla fall att mummu betyder mormor. :) Fast att ge bort mormor är nog ingen bra julklapp.

Inga kommentarer: